Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2007-2014] 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463 (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=242735)

stelmacher 16-04-2016 15:29

2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
 
WITAJCIE
od jakiegos czasu okolo 2 miesiecy auto bardzo szybko mi sie nagrzewa i wlacza mi sie wentylator ale temp jesc ciagle w pozycji pionowej wskazowka, oraz ostatnio z miesiac temu urwal mi sie wezyk od DPF wymienilem bo byl calkowicie przepalony (byl blad p2002) a dzis (po przejechaniu wczoraj 500 km autostrada) zapalila sie kontrolka silnika oraz usterka silnika napis na conversie (odrazu sprawdzilem te wezyki podcisnienia dpf ale sa ok) po podlaczeniu do kompa wyszedl ten log:

===PCM DTC P0089:00-68===
Kod: P0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Możliwe przyczyny :

Usterka elektryczna w obwodzie zaworu sterowania cisnieniem.

Złącza wielostykowe niewłaściwie zamocowane

Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy

Sprawdź ciągłość obwodu oraz czy nie mają miejscazwarcia z masą lub dodatnim biegunem akumulatora.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Nie wymieniaj zadnych element=w przed zakonczeniem wszystkich test=w szczeg=lowych zwiazanych z tym DTC.

Czujnik ciśnienia paliwa

Powietrze w układzie paliwowym.

Zatkany lub zabrudzony filtr paliwa.

Niedrożne. splątane lub zgniecione powrotne przewody zasilaniapaliwem.

Zewnętrzne wycieki z układu paliwowego.

Niedobór paliwa.

Doświadczenia wskazują, że objawy tego niedomaganiasą następujące:

Nieplynna jazda pojazdu

Problemy z uruchomieniem silnika lub brak uruchomienia silnika

Brak rozruchu/ utrudniony rozruch lub silnik gasnie

(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

===END PCM DTC P0089:00-68===

===PCM DTC P246B:00-2D===
Kod: P246B - Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych Diesel

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P246B:00-2D===

===PCM DTC P2463:00-EC===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Jeżeli zapisane zostaną DTCs P242F i P244B, nie wykonuj regeneracji statycznej filtru cząstek stałych Diesel. Najpierw zbadaj przyczynę tych DTCs.

Ważne jest, aby ustalić przyczynę zatkania filtru.

Wskazówka: Nastepna procedure nalezy wykonac dokladnie wedlug instrukcji.

Przeprogramuj PCM z zastosowaniem najnowszej kalibracji.

Rozgrzewanie silnika

Za pomoca Rejestratora danych sprawdz nastepujace rzeczy:

Czujnik temperatury cieczy ch_odz_cej

Temperatura silnika musi osiągnąć wartość 80 stopni Celsjusza.

Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego:

Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząstek stałych Diesel

Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego:

Regeneracja statyczna filtru cząsteczek stałych Diesel

Zbadaj wszelkie inne DTC, które mogą być obecne, aby ustalić przyczynę.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zawór EGR zacięty w położeniu otwartym.

Nieszczelność, zatkanie lub częściowe ograniczenie przepływu w układzie dolotowym.

Przedostawanie się powietrza na przewodach podciśnienia między turbosprężarką a przepustnicą wlotu powietrza.

Zatkane lub nieszczelne przewody czujnika ciśnienia różnicowego.

Usterka elektryczna czujnika ciśnienia różnicowego.

Usterka elektryczna czujnika temperatury przed katalizatorem

Usterka elektryczna czujnika temperatury za katalizatorem

===END PCM DTC P2463:00-EC===

===PCM DTC P2453:00-64===
Kod: P2453 - Zakres sygnału/działanie obwodu czujnika ciśnienia różnicowego filtru cząstek stałych

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Czujnik ciśnienia różnicowego jest zablokowany lub zacina się.

Wymień następujące elementy:

Czujnik ciśnienia DPF

===END PCM DTC P2453:00-64===

===OBDII DTC P2463-C===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona


co teraz robic?
od czego zaczac?
chyba zaraz mu zrobie statyczne wypalenie dpfa

stelmacher 16-04-2016 17:30

Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
 
zrobilem mu statyczne wypalenie dpfa trwalo to jakies 20min a na wysokich obrotach byl z 12-15min pozniej tylko na niskich
po wypaleniu i skasowaniu bledow wkoncu zolta ikona usterki silnika zniknela ciekawe na jak dlugo i podczas wypalania nie bylo zadnej chmury czarnego dymu doslownie nic poza takim dzwiekiem z wydechu bububububu tak dzialo sie co okolo minute i trwalo z 15-20sek wrzucilbym nagranie audio ale forum ma za duze ograniczenie zipa(ale moge na maila wyslac)
czy ten dzwiek normalny?
i czy po statycznej regeneracji dpfa musze zrobic:
-Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząstek stałych Diesel?

oraz czy mam sie szykowac na wywalenie dpf i tu nasuwa sie pytanie czy na dolnymslasku robi to ktos naprawde dobrze bo partactwa nienawidze i nie mam na to czasu i ile taki zabieg trwa ?
pozdrawiam

bodziofila 16-04-2016 18:51

Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
 
niedaleko masz do krakowa heko lub tune force poznan.mim wywalal heko polecam

slawek-kali 16-04-2016 19:00

Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
 
Nie wywalaj, zobacz jak zaereaguje auto, sprawdz stan oleju! Dzwiek dudnienia calkowicie normalny.
Jakie wzeyki zalozyles? Byc moze to one robia problem ?

bodziofila 16-04-2016 19:02

Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
 
Cytat:

Napisał slawek-kali (Post 2578437)
Nie wywalaj, zobacz jak zaereaguje auto, sprawdz stan oleju! Dzwiek dudnienia calkowicie normalny.
Jakie wzeyki zalozyles? Byc moze to one robia problem ?

jak wywali to po problemie,mniej pali a i tak euro 4 spelnia

leszcz 16-04-2016 19:23

Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
 
Cytat:

Napisał stelmacher (Post 2578394)
mam sie szykowac na wywalenie dpf

kolega @[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ma soft w programowo wyciętym DPF do 140PS.
to jakby co :one:

slawek-kali 16-04-2016 19:50

Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
 
Cytat:

Napisał bodziofila (Post 2578439)
jak wywali to po problemie,mniej pali a i tak euro 4 spelnia

Ale jaki problem? ja mam 250kkm i nic? nie dajmy zarabiac na mitach..

bodziofila 16-04-2016 20:33

Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
 
ale nie wszystkie tyle wytrzymuja moj zdechl przy ok200tys

stelmacher 16-04-2016 20:43

Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
 
Cytat:

Napisał slawek-kali (Post 2578437)
Nie wywalaj, zobacz jak zaereaguje auto, sprawdz stan oleju! Dzwiek dudnienia calkowicie normalny.
Jakie wzeyki zalozyles? Byc moze to one robia problem ?

ok jutro zobacze jak bede wracal do hannoveru ( 500km obym dojechał) dzis po wypaleniu zrobilem tylk z 5km jutro 100x tyle
stan oleju sprawdzalem to byl jeszcze cieply to tak jakby bylo go troche wiecej jutro z rana na zimnym sprawdze
jak dzwiek dudnienia normalny no to ok bo pierwszy raz to robilem wiec byla to dla mnie nowosc:roll:
wezyki takie
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
jeden 5mm drugi 6mm

slawek-kali 16-04-2016 20:56

Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
 
Ja zyje 150km od Hannover jak cos.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.