Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-02-2011, 08:11   #1
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie 1.6 TDCi vs 2.0 TDCi

Witam,

Zainteresowałem się tymi silnikami i chciałbym poznać Wasze opinie. Mam kilka pytań:
1. Oba są już robione w kooperacji z PSA? (co jest na plus, ponieważ 2.0 TDCi w Mondeo było robione samodzielnie przez Forda i jest chyba mniej udaną jednostką).
2. Czy te 110 KM w 1.6 TDCi wystarcza do dynamicznej jazdy i fajnego wyprzedzania? Ew. ile można wyciągnąć na chipie?
3. Jak się porównuje spalanie obu tych jednostek napędowych?
4. No i jak z ich niezawodnością (szczególnie w porównaniu do 2.0 TDCi w Mondeo MK3 FL).
5. One są na osprzęcie Delphi tak jak w Mondku?

peterpz jest offline  
Stary 16-02-2011, 08:41   #2
kstilger
ford::beginner
 
Avatar kstilger
 
Zarejestrowany: 15-01-2011
Model: Focus 04-08 4 Door Estate CVT Auto Transaxle ZF
Silnik: 1.6L Duratorq TDCi (110PS) - DV6 @296Nm @138HP
Rocznik: 2007
Postów: 31
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi vs 2.0 TDCi

Ad2. Co do fabryka dała jest OK jeśli jeździsz w pojedynkę po mieście/spokojnie po autostradzie i nie wozisz dużo bagaży, pełne auto traci na dynamice. Co do chipowania 1.6 to przy trochę niższym niż fabryczne spalaniu można wyciągnąć do 140KM i do 300Nm momentu czyli mniej więcej tyle ile oferuje 2 litrowy TDCi.
kstilger jest offline  
Stary 16-02-2011, 09:51   #3
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi vs 2.0 TDCi

szukalbym 2.0
tomiscorpio jest offline  
Stary 16-02-2011, 11:35   #4
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi vs 2.0 TDCi

Tak, ale są znacznie droższe, zaś pewnie palą też więcej. W grę wchodzi też Mondek MK3 FL 2.0 TDCi. Dlatego ciekawi mnie też porównanie niezawodności tych jednostek, jednak spodziewam się, że w mondeo jest gorzej, bo te jednostki robione wraz z PSA powinny być lepsze...
peterpz jest offline  
Stary 16-02-2011, 12:43   #5
bobek007
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 17-09-2010
Skąd: Szczecin
Model: Focus II (3d Hatchback)
Silnik: 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 48
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi vs 2.0 TDCi

ja mam 2.0 i w miescie 8 l przy mieszanej jezdzie, ale z wielu zrodel wiem ze to najmniej awaryjny silnik w foce, na prawde jestem zadowolony z tego silnika, wyprzedzanie to juz nie jest problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bobek007 jest offline  
Stary 16-02-2011, 12:48   #6
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi vs 2.0 TDCi

Silnik 2.0 tdci w Mondeo MKIII jest konstrukcji i wykonania FORDA.
Silnik 2.0 tdci w Mondeo MKIV to jednostka PSA, zaprojektowana jeszcze w 1999 roku. (zupelnie inny silnik niz ten z PSA)
W Focusach i C-Maxach 2.0 i 1.6 to tylko jednostki z PSA (Ford nie tworzyl przy nich prawie nic).
osprzet jest Siemensa, calkowicie inny niz Delphi, duzo bardziej niezawodny
2.0 tdci wlasciwie sie nie psuje. Spala wiecej niz 1.6, ale ma za to 6 biegow (wg mnie swietny na autostrady, do jazdy w miescie i na 90km/h za duzo wajchowawania). Mi te silniki spalaly minimalnie 4.8l, srednio ok 6, w miescie ok 7.
1.6 tdci cierpi na awarie turb, ale to zostalo juz wyjasnione (smok, miska, sitko). Ma 5 biegow i moze jest mozolniejszy niz 2.0 (ktore tez nie jest jakims demonem, Mondek 130Ps idzie podobnie), ale spokojnie sie nadaje do normalnej jazdy.
1.6 tdci pali mi minimalnie ok 4.5, srednio 5.5 i max 6.3
Musisz wsiasc i sie przejechac jednym i drugim. Ja mam aktualnie 2.0, ale poniewaz nie jezdze juz tyle po trasie tylko kulam sie po miescie to lepszby bylby 1.6.
Poczytaj o filtrze czastek stalych bo z nimi tez sa cyrki (+1000-1600zl za usuniecie)
mkaminski100 jest offline  
Stary 16-02-2011, 15:35   #7
pepesiu
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: z domu
Model: Focus kombi
Silnik: 1.6 tdci 109 km
Rocznik: 2007
Postów: 18
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi vs 2.0 TDCi

ja mam 109 km i spala przy oszczednej jezdzie do 4.5 litra, teraz w zimie do 6.5,
czy mozna wyprzedzac ?? hhmmm jasne ze mozna, dosyc idzie ten silnik co jeden ktorego przewozilem pytał ile ma koni i sie dziwił ze tylko tyle. fajnie ciagnie ten silniczek, mysle ze wyjdzie ci taniej w eksploatacji i oszczedniej wyjdziesz
pepesiu jest offline  
Stary 16-02-2011, 15:45   #8
wilku30
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi vs 2.0 TDCi

W każdym serwisie Ci powiedzą, że silnik 2.0tdci(PSA)jest bardziej udany i niezawodny od 1.6tdci(aczkolwiek to jest też w miarę udana konstrukcja). Jeśli chodzi o spalanie, to mi pali w lato przy agresywnej jeździe głównie w mieście około 8l, zimą przy normalnej powiedzmy prawie przepisowej jeździe 7l, zaznaczam że mam silnik po modzie tj. 172KM i 400NM. Przejechane 105tys.km i jedynie miałem problem z alternatorem, ale to w przypadku Focusów II prawie norma. Ja wiem jedno, mocy nigdy za wiele, bo i frajda z jazdy i bezpieczne wyprzedzanie.Poza tym nie słychać specjalnego narzekania użytkowników na układ wtryskowy, ani na turbo.
wilku30 jest offline  
Stary 16-02-2011, 15:50   #9
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi vs 2.0 TDCi

jak komus robi tak wielka roznice czy spali 6.5 czy 7.25 to wogole nie powinien auta kupowac . Bo pojedzie trasa , gdzie bedzie mial 5 % wiecej wzniesien , do tego bedzie mial o 0.2 mniej cisnienia w kolach , bedzie wiekszy wiatr i mu spali 8l to pewnie sie zatrzyma i zalozy temat na forum , moj diesel chleje jak smok.....
tomiscorpio jest offline  
Stary 16-02-2011, 16:09   #10
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi vs 2.0 TDCi

Cytat:
Napisał wilku30 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W każdym serwisie Ci powiedzą, że silnik 2.0tdci(PSA)jest bardziej udany i niezawodny od 1.6tdci(aczkolwiek to jest też w miarę udana konstrukcja)...
1.6 tdci tez jest z PSA

Cytat:
Napisał tomiscorpio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak komus robi tak wielka roznice czy spali 6.5 czy 7.25 to wogole nie powinien auta kupowac . Bo pojedzie trasa , gdzie bedzie mial 5 % wiecej wzniesien , do tego bedzie mial o 0.2 mniej cisnienia w kolach , bedzie wiekszy wiatr i mu spali 8l to pewnie sie zatrzyma i zalozy temat na forum , moj diesel chleje jak smok.....
To musisz V8 kupic. Po co sie w dieslu meczyc, skoro oszczednosci sa bez sensu.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dla mnie to co place wiecej za 2.0 wzgledem 1.8 tddi rocznie starczaloby na oplacenie podatku drogowego.

No i "du..a" za kolkiem 1.6 spali wiecej niz ja w 2.0 dojezdzajac do celu w podobnym czasie. Znam goscia ktoremu polo SDI pali tyle co Mondek, ale jak sie z nim przejechalem to wiem dlaczego...

Cytat:
Napisał pepesiu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ja mam 109 km i spala przy oszczednej jezdzie do 4.5 litra, teraz w zimie do 6.5
Co znaczy "do" 4.5l? To najmniej czy najwiecej?
1.6 jest tanszy i czesci jest wiecej.
Mozna go tez podciagnac do 130 koni.
Problemem jest jedynie:
- DPF - choc wystepuje w obu
- turbo - trzeba dbac o nie bardziej w 1.6 niz w 2.0. W 2.0 nie slyszalem o wielu przypadkach uszkodzenia turbo, w 1.6 jest tego calkiem sporo. Zanim ktos znow zada pytanie - jest sporo o tym na forum. Za dlugie terminy miedzy wymianami oleju powoduja ze w misce zbiera sie szlam, ktory potem blokuje smok. Do tego sitko w przewodzie doprowadzajacym olej sie zakleja i turbo szybko sie uszkadza. Nalezy po zakupie zdjac miske, wyczyscic razem ze smokiem i wymienic srube z sitkiem na zmodyfikowana.
mkaminski100 jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:57.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.